Op dit moment hebben we ongeveer 50 leden. Om lid te worden moet je wel oud marinier zijn, maar er bestaat ook een mogelijkheid voor niet oud Mariniers, zolang de verhouding tussen niet en oud mariniers niet boven 1 op 1 komt. Dus informeer gewoon bij het secretariaat. Ieder lid moet ook lid worden, of zijn, van het Contact Oud Mariniers, hierdoor steunen we dat gevoel van eens marinier, altijd marinier. We zijn u eenmaal een vereniging waar dat voorop staat. Doordat we een kleine vereniging zijn, moeten de leden gemiddeld 1x per half jaar een dienst draaien. Dit zijn griffiers diensten, dus de uitgifte van de munitie e.d. en het tellen van de geschoten series/kaarten.

We beschikken over een 50 meter baan met 9 schietpunten. Er kan dus geschoten worden met alle kalibers, dus groot en klein en zelfs met historische wapens (zwart kruit).

Er is een interne competitie met verschillende klassen, hierin wordt men ingedeeld door het gemiddelde te nemen, wat er in een jaar is geschoten. De KNSA geeft hier ieder jaar een lijst van uit. Door deze klassen, kan iedereen wel eens een prijsje winnen. Binnen onze vereniging hebben we een aantal schutters die zijn ingedeeld in de aller hoogste klasse, namelijk de hoofdklasse.

Uiteraard houden we jaarlijks ook contacten met de andere SV ‘s COM dmv het houden van onderlinge wedstrijden. Dit geeft de maten de kans om te schieten, maar ook om eens lekker bij te praten.

Om de achterban, familie, vrienden en kennissen, van de schutters, ook eens kennis te laten maken met de mooie schietsport, organiseren we, rond de Pasen en de Kerst, regelmatig een avond waar zij het dan ook eens kunnen proberen. Er kunnen dan ook prijsjes worden gewonnen, want er wordt op gelukskaarten geschoten, dus ook een niet schutter kan winnen. Deze avonden worden altijd goed bezocht, want het is er ook heel gezellig.

Door de bar in eigen beheer te houden, hebben we kans gezien een ieder een drankje en/of snack aan te bieden, tegen een alleszins redelijke prijs.

Mocht U na het lezen van dit stukje interesse hebben gekregen, kom dan eens langs op de vereniging. Onze vaste avond is de donderdag, vanaf 19:00 zijn we open en er is altijd een bestuurslid aanwezig om uw vragen te beantwoorden en uiteraard laten we u alles zien. Als er tijd is kan er misschien ook wat geschoten worden. Er zijn mensen aanwezig om u te helpen. Hopelijk bevalt alles u zo, dat U direct lid wilt worden, ook dat kan uiteraard, mits u oud marinier bent. Stuur een mailtje naar het secretariaat.